Predstavujeme novú grafickú identitu SGF

Jedným z tohtoročných cieľov Slovenskej gymnastickej federácie je celkové zlepšenie viditeľnosti a atraktivity v online ako aj offline prostredí. Vedenie SGF sa rozhodlo koncom minulého roka pre novú grafickú identitu a o svoje predstavy sa podelilo s mladou, dynamickou športovo-marketingovou agentúrou SAAgency. 

Nasledujúce otázky sme položili Marekovi Priatkovi, Head of design SAAgency.

Ako sa Vám tvorila nová identita pre SGF?

Grafická identita je vo všeobecnosti náročný proces, kde je nutné zohľadniť viacero aspektov. Od pôsobenia značky, rozpoznateľnosti od konkurencie, jej možností komunikácie, prezentovania sa. Spočiatku bolo nutné nájsť zastrešujúci prvok, na ktorom by sme vystavali celý grafický systém. Pri každom vývoji je to množstvo strávených hodín hľadaním vhodného konceptu, skúšanie rôznych variácií a možností tak, aby bol jednoduchý a funkčný.

Prečo je dôležité mať svoju vlastnú identitu?

Corporate identity je základným pilierom v budovaní značky a zvyšovaním jej hodnoty. Na základe dobre spracovanej identity, správne definovanej marketingovej stratégie, kvalitnej web stránky vám začnú zaručene rásť čísla na všetkých úrovniach. Pre získanie partnerov a sponzorov potrebujete nielen kvalitnú identitu, ale aj preukázateľné čísla návštevnosti vašich eventov, webu či sociálnych sietí. Všetky tieto oblasti vytvárajú mediálny priestor pre odprezentovanie sponzora.

Kde ste čerpali inšpiráciu?

Inšpirácia pri tvorbe bola z prostredia gymnastiky, ktorú tvorila analýza ako sa prezentujú a komunikujú jednotlivé gymnastické federácie v zahraničí. Pri tvorbe som sa snažil nájsť dominantný prvok, ktorý by bol jasne rozpoznateľný na rôznych typoch materiálov a ten som našiel v písmene G.

SGF bude vďaka „G“ odteraz ľahko rozpoznateľná. Ako sa zrodil tento nápad? 

Áno, dominantným prvkom je písmeno G, symbolizujúce slovo gymnastika, univerzálne v slovenčine, ale aj angličtine ako gymnastics. G, ktoré je použité v logotype SGF a zároveň svojou stavbou a mohutnosťou tvorí priestor pre vyobrazenie celého sveta gymnastiky. Svet, kde sa odohrávajú ťažké tréningy, súťaže, vystúpenia, bolesť, radosť. Všetko to, čo prežívate s gymnastikou, ktorej sa musíte venovať na 200%, ak chcete byť dobrý.

Aké farby dominujú novej identite a prečo?

Hlavnou farbou je tmavomodrá, sekundárnou farbou je červená. V kombinácii nám vzniká silný farebný kontrast, ktorý je príznačný aj pre Slovensko. Farby sú reprezentatívne, majestátne a dodávajú federácii vážnosť. Táto farebná kombinácia dominuje naprieč všetkými materiálmi SGF. Pri online komunikácii na FB a IG sme vytvorili podkategórie pre sekcie gymnastiky, aby komunikácia pre jednotlivé cieľové skupiny bola svieža, pútavá a mladistvá.

Za SAAgency stoja Michal Tvarožek, Tomáš Štulajner a Marek Priatka. SAA je silná v organizovaní športových podujatí, s ktorými má dlhoročné skúsenosti napr. aj z olympijského tréningového centra x-bionic sphere, kde sa zakladatelia spolupodieľali na organizácii majstrovstiev sveta v strednom triatlone The Championship, jazdeckých eventov Longines, atletickom mítingu P-T-S, obľúbenom Oktagone, či viacerých futbalových kempov národných reprezentácií alebo európskych top futbalových klubov. SAAgency sa tiež zaoberá marketingom a to od nastavenia marketingovej komunikácie až po vytvorenie brandingu pre zväzy, kluby alebo jednotlivé značky.


Fotogaléria


  • Pripojte
    sa k nám

  • facebook
  • youtube
  • Instagram
Logo Národné športové centrumLogo Školský šport Logo European gymnastics Logo Federazion Internationale de Gymnastique Slovenský olimppijský výbor Slovak Antidoping Agency Ministerstvo školstva, vedy, výzkumu